Müşteri Kart Puan Sistemleri

Barkodlu Vip Kart Uygulamaları | Gelişmiş Mağazacılık Programı 


Gelişen rekabet ortamında ve e-ticaret sistemlerinin yaygınlaşması ile oluşan mağaza müşterisi sorunu için bazı yenilikler gerekmektedir. Bu yenilikler müşterinin alışverişlerini cazip hale getirmek ve sadakatini sağlamak amaçlıdır. Müşteri kart puan sistemi ile korgün yazılım mağaza otomasyon sisteminiz KGSHOP sizlere bu kolaylığı sunmaktadır.

1-Müşteri Kart Puan Sistemi Nedir ?

Müşteri kart puan sistemi alışverişlerde müşteriye puan kazandırarak sadakati sağlamak için kullanılan sistemdir. Satıştan anlık kart puan düşebilir. Kazanılan puanlara süre belirlenebilir. Puan oranlarını ödeme tiplerine göre belirleyebilir. Müşteri puan raporlarının toplu alımı işlemleri gerçekleştirilebilir.

2-Müşteri Kart Puan Sistemi Nasıl Kullanılır ?

Öncelikle yetkilendirmenin özellikler bölümünden “Puan”ı aktif hale getiriyoruz.Parametre programına girip modül parametrelerinin altındaki “Perakende Satış Parametrelerini” açıyoruz ve ;

Müşterinin puan kazanması için üye numarası zorunlu mu?  – EVET

Müşteri barkodu ile birlikte okutulan alan?                            – UyeNo

parametrelerini uyguluyoruz.

Bu parametreler sayesinde üye numarası yani kartı olmayan müşteriye puan yüklemiyoruz ve perakende satış ekranındaki barkod okutma kutumuzun MUSTERİ:UyeNo şeklinde okumasını sağlıyoruz.

Parametre – Tanımlamalar – Finansal Tanımlamalar – Perakende Ödeme Tiplerinden P  ödeme kodlu Puan perakende ödeme tipimizi açıyoruz ve ödeme tiplerine göre puan katsayılarımızı giriyoruz.

Müşteri kart puan sistemi ödeme tipi parametre ayarları.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puan Katsayısı : /1000 şeklinde çalışmakta. Resimdeki örnekte Akbanklara %2 puan, Finansbanklara %3 nakite %10 ve diğerlerine %5 puan katsayısı giriyoruz. Müşteri 100 TL lik alışverişinde Akbank’tan 2 TL Finansbank’tan 3 TL nakite 10 TL diğer kartlara 5 TL müşteri kart puanı kazanacak. Puanı kullandığı zaman otomatik olarak kartından düşmesi için açtığımız P ödeme tipinin katsayısına -1000 yazıyoruz.

Puan Ömrü : Puanın satış tarihinden kaç gün sonraya kadar kullanılabileceğini tanımlamaya bileceğimiz alan.

Puan Son Kullanma Tarihi : Puanın en son kullanma tarihini belirleyebileceğimiz alan.

Tüm tanımlamalarımız bittikten sonra ;

Perakende satış ekranındaki kutucuğa müşteri kartımızdaki barkodumuzu okutuyoruz ;

(BARKOD = MUSTERI:2 )

Müşteri Kart Puan Sistemi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğer o üye numarasına ait herhangi bir kayıt yoksa yeni müşteri kayıt ekranı gelecektir.Yeni müşteri kayıt ekranında müşterinin bilgilerini yazıp kaydet butonuna basıyoruz.Kartımızı sistemimize tanıtmış olduk.Artık perakende ekranında barkod kısmına barkodu okuttuğumuz zaman otomatik olarak müşteriyi getireceğini göreceksiniz.

Müşteri barkodumuzu okuttuktan sonra normal ürün barkodunu okutup ödeme butonuna bastığımız zaman belirtmiş olduğumuz katsayılara göre müşterinin kartına otomatik olarak puan yüklenecek.Bu puanları ödeme ekranına bastığınız zaman yukarı kısımda görebilirsiniz.

Müşteri Kart Puan Sistemi

Müşterinin puanına bakmanın birden fazla yolu vardır.Mağaza modülünün altında müşteriler kısmına girip müşteri kartını açtığımızda puanını kontrol edebiliriz.

Yine mağaza modülünün altında müşteri yönetiminden Müşteri Kriterlerine gelerek Yalnızca Puanı Olanları Göster bölümünü işaretleyip toplu bir şekilde sadece puanı olan müşterilerimizi görebiliriz.

Müşteri yönetiminden ilgili kriterler verilerek toplu şekilde ;

  • Puan Yükleme
  • Puan Silme
  • İskonto Atama
  • Sms Gönderme

gibi birçok işlemi tek ekrandan yapabiliriz.

3-Müşteri Kart Puan Sistemi Şirketinize Ne Katar ?

  1. Müşterileriniz alışveriş sırasında puan kazandığı için puanlarını harcamak için tekrar sizi tercih edecektir.
  2. Rekabet ettiğiniz firmalarda fiyat ve kalite aynı ise farklılık olacağı için müşterileriniz özel hissedecek ve sizi tercih edecektir.
  3. Size özel olarak kuracağımız KGSHOP mağaza otomasyon sistemi ile müşteri bilgilerini alıp özel günlerde veya satın almış olduğu ürün bazında kampanya puanları dağıtabilir satışlarınızı arttırabilirsiniz.

 

Enver Demircioğlu

1991 yılında İstanbul da doğdum. 2011 yılından beri mağaza otomasyon, barkod sistemleri, el terminalleri, e-dönüşüm hizmetleri, erp danışmalık ve sistem yöneticiliği konularında hizmet vermekteyim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir